Διαπίστωση Ανάγκης για Εργοθεραπευτική Αξιολόγηση

 

 

 

Σημειώστε τους τομείς της δυσκολίας, υπογραμμίστε συγκεκριμένα προβλήματα και βάλτε ένα αστεράκι στις πολύ έντονες δυσκολίες.  Εάν το παιδί έχει γενική δυσκολία με μια κατηγορία ή εμφανίζει πολλές ενδείξεις σε τρεις ή περισσότερες κατηγορίες, αυτό μπορεί να μας δείχνει ότι η εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι αναγκαία.

 

ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ  ΑΔΡΗΣ  ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

  1. Εμφανίζει αδυναμία ή κουράζεται πιο εύκολα από άλλα παιδιά της ηλικίας του.
  2. Σε σύγκριση με παιδιά της ηλικίας του, έχει εμφανείς δυσκολίες στο να χοροπηδάει, να πηδάει ή να τρέχει.
  3. Οι κινήσεις του είναι περιορισμένες και αδέξιες.
  4. Είναι αδέξιο, σκοντάφτει ή δίνει την εντύπωση ότι δεν γνωρίζει πώς να κινεί το σώμα του.
  5. Συχνά μπερδεύει την δεξιά με την αριστερή πλευρά του σώματός του.
  6. Είναι επιφυλακτικός στον παιδότοπο, αποφεύγει τις κούνιες και δεν προτιμάει να σκαρφαλώνει.
  7. Είναι διστακτικός  όσον αφορά την συμμετοχή του σε σπορ ή κινητικές δραστηριότητες, αντίθετα προτιμάει επιτραπέζιες δραστηριότητες.
  8. Εμφανίζει δυσκολίες στην μάθηση καινούργιων κινητικών δραστηριοτήτων.
  9. Δυσκολεύετε να ωθήσει τον εαυτό του όταν είναι στην κούνια, έχει ελλιπείς ικανότητες σε παιχνίδια που απαιτούν ρυθμική  κίνηση.

 

ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ  ΛΕΠΤΗΣ  ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

  1. Η καθιστή στάση στο θρανίο είναι ελλιπής (γέρνει στο πλάι, υποστηρίζει το κεφάλι του στο χέρι, φέρνει το πρόσωπο του πολύ κοντά στην εργασία του, το άλλο χέρι του δεν βοηθάει)
  2. Δυσκολεύεται στην ζωγραφική, στο να χρωματίζει, να αντιγράφει και να κόβει, γι’ αυτό και αποφεύγει αυτές τις δραστηριότητες.
  3. Εμφανίζει ελλιπή σύλληψη του μολυβιού και συχνά του   πέφτει το μολύβι.
  4. Οι γραμμές που σχηματίζει είναι ασταθείς, πυκνές, πολύ σκούρες ή πολύ ανοιχτόχρωμες. Η μύτη του μολυβιού του σπάει πολύ συχνά
  5. Κρατάει πολύ σφιχτά το μολύβι, κουράζεται εύκολα ενώ γράφει.
  6. Δεν έχει καθοριστεί το επικρατές χέρι (μετά τα έξι του χρόνια).
  7. Δυσκολία με την ένδυση/απόδυση με τα κουμπιά, το φερμουάρ, τα κορδόνια των παπουτσιών.


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ  -  Δυσκολίες στους τομείς που ακολουθούν

  • Ανάγνωση

  • Διάσπαση

  • Αργός στη γραφή

  • Να ακολουθεί οδηγίες

  • Μαθηματικά

  • Ανησυχία

  • Οργάνωση εργασίας

  • Να θυμάται πληροφορίες

  • Ορθογραφία

  • Υπερκινητικότητα

  • Να τελειώνει εργασίες

  • Ελάχιστη διάρκεια προσοχής

ΑΦΗ

  1. Φαίνεται να υπεραντιδρά στο άγγιγμα και να αποτραβιέται από το ελαφρύ άγγιγμα.
  2. Προτιμάει να φοράει παλτό ακόμα και όταν δεν είναι αναγκαίο και δεν του αρέσει να έχει τα μανίκια του τραβηγμένα ψηλά.
  3. Δεν συγκρατεί τα χέρια του, συνέχεια σπρώχνει και πειράζει τα άλλα παιδιά.
  4. Συνέχεια αγγίζει αντικείμενα, φαίνεται να ‘μαθαίνει’ με τα χέρια του.
  5. Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, εκτός όταν ο ίδιος το επιδιώκει.
  6. Δεν του αρέσουν συγκεκριμένες υφές των υλικών ή των ρούχων του. Τον ενοχλούν οι ετικέτες των ρούχων.
  7. Αποφεύγει τις δραστηριότητες που μπορεί να λερωθεί (πηλός, δαχτυλομπογιές, κόλλα).


ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ  (ΑΙΘΟΥΣΑΙΟ)

  1. Φοβάται δραστηριότητες που περιέχουν κίνηση μέσα στο χώρο (τραμπάλα, κούνια).
  2. Αποφεύγει δραστηριότητες που προκαλούν την ισορροπία του, διότι έχει ελλιπή ισορροπία στις κινητικές δραστηριότητες.
  3. Επιδιώκει μεγάλες ποσότητες κίνησης μέσα από το να κουνιέται, να στριφογυρίζει, να χοροπηδάει, να λικνίζεται  ή και μέσο τσουλήθρας.
  4. Είναι διστακτικός ή δυσκολεύεται στο να ανέβει και να κατέβει σκαλοπάτια.

 

ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ

  1. Δυσκολεύεται με τις ονομασίες και με τον ανάλογο συνδυασμό σε χρώματα, σχήματα και μεγέθη.
  2. Δυσκολεύεται με την ολοκλήρωση διαφόρων παζλ.
  3. Αντιστρέφει λέξεις ή γράμματα ακόμα και μετά την πρώτη τάξη.
  4. Δυσκολεύεται στην ομαλή οπτική παρακολούθηση (να παρακολουθεί ένα αντικείμενο με τα μάτια του, να μη χάνει το σημείο όπου διαβάζει, να αντιγράφει από τον πίνακα).

ΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

  1. Είναι υπερευαίσθητος στους δυνατούς ήχους.
  2. Έχει ιστορικό επανειλημμένων λοιμώξεων των αυτιών του.
  3. Έχει ιστορικό καθυστέρησης του λόγου.
  4. Εμφανίζει δυσκολίες στην κατανόηση ή στην προσοχή όταν του μιλάνε.
  5. Πολύ εύκολα διασπάται η προσοχή του από ήχους και ακούει ήχους που άλλοι δεν προσέχουν.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

  1. Δεν δέχεται αλλαγές στο πρόγραμμα του με ευκολία.
  2. Εύκολα απογοητεύεται.
  3. Εμφανής συμπεριφορά εκδραμάτισης και δυσκολία στην συναναστροφή του με άλλα παιδιά.
  4. Έχει τάσεις να είναι παρορμητικό, ανυπάκουο και κλίση προς ατυχήματα.
  5. Προσαρμόζεται καλύτερα σε μικρές ομάδες ή ατομικά.
  6. Έντονες παραλλαγές διάθεσης και κλίση για εκρήξεις θυμού.
  7. Αποφεύγει τα ομαδικά παιχνίδια και προτιμάει να παίζει μόνος.